13 March 2014

Rawatan Ekzema Untuk Kanak-kanak

Apa itu Ekzema? 
Ekzema merupakan satu keadaan yang mana, kulit menjadi kering dan juga gatal-gatal. Sesetengah orang, menklasifikasikannya sebagai penyakit kulit. Ada ekzema yang teruk dan yang biasa. Yang teruk kadangkala sukar untuk mencari penawarnya. Kebiasaannya , kulit akan jadi gatal, merah, bernanah dan kering.

Rawatan Untuk Ekzema

Rawatan yang sesuai untuk ekzema ialah dengan mencuba krim yang banyak dijual difarmasi . Selain itu, mandian juga ada dijual untuk merawat ekzema. Bagi saya, anda perlu berjumpa dengan doktor untuk mendapatkan rawatan lanjut. Kebiasaanya, untuk masalah ekzema, doktor akan bekalkan anak anda dengan krim , mandian dan antibiotik untuk memberi kesembuhan yang segera untuk anak anda. 

Salah satu krim untuk ekzema yang boleh didapati di Farmasi dan Klinik
Selain itu, anda juga boleh mencuba pemakanan tambahan untuk anak anda. Banyak produk kesihatan yang berada di pasaran yang boleh merawat pelbagai masalah penyakit , seperti produk makanan sunnah, dan lain-lain. Anda juga boleh mencuba produk kesihatan Shaklee yang mempunyai banyak vitamin untuk anak anda. 

Cerita Tentang Ekzema
Sebulan yang lepas, saya menerima wassap dari seorang teman lama. Beliau mengadu  bahawa anak keduanya menghidap ekzema yang serius dan mendapatkan rawatan dengan doktor yang pakar dalam masalah ini.  Doktor membekalkannya krim, mandian dan juga antibiotik . Namun, tiada perubahan yang berlaku dan ekzema anaknya tetap sama.

 

Beliau meminta nasihat dan pandangan saya tentang masalah yang dialami anaknya.  Lantas saya sarankan beliau mencuba produk shaklee. Antara yang saya sarankan ialah BasicH , Omega Guard, Melashakes dan Chewable Vitamin C. Kebetulan , stok kesemua vitamin tersebut kehabisan. Saya menawarkan BasicH dan Herbal Blend kepunyaan Yusuff untuk beliau cuba dahulu dan untuk merawat bahagian luaran sahaja.



Seminggu kemudian, beliau wassap saya dan menyatakan bahawa, ekzema anaknya sudah semakin pulih. Beliau juga melampirkan gambar sebagai bukti. Alhamdulillah. Syukur. Berbeza dengan gambar yang sebelumnya, dipenuhi nanah dan kini, kering tanpa nanah. Cuma parut kebiruan sahaja yanh ada. Beiau amat berpuas hati dengan Shaklee dan telah membeli BasicH dan Omega Guard untuk kegunaan seterusnya.



Untuk merawat Ekzema bagi kanak-kanak, anda boleh mencuba Set Ekzema untuk kanak-kanak iaitu, Mealshakes, Chewable Vitamin C 100mg, dan Omega Guard untuk rawatan dalaman. Untuk rawatan luaran pula, anda boleh mencuba Basic H dan Herbal Blend.

Mealshakes 544 gram- Mengandungi Asid Amino dan nutrisinya mudah diserap oleh badan. Kaya dengan protin untuk membina tsel-sel yang  baru dan menggantikan tisu-tisu yang rosak.

Chewable Vitamin C 100mg -Mempercepatkan pemulihan luka dan memudarkan parut

Omega Guard - Merawat kegatalan kulit dan masalah radang kulit. Selain untuk kulit, Omega Guard merupakan minyak ikan terbaik dunia mampu membantu tumbesaran dan perkembagan memori kanak-kanak.

Basic H - dijadikan sebagai mandian untuk mencuci kawasan ekzema kerana bebas toksik, PH yang seimbang dan selamat untuk kulit. Sebagai anti septik untuk ekzema. 

Herbal Blend - diperbuat daripada herba semulajadi dan boleh merawat masalah kegatalan kulit



Segala penyakit datang daripadaNya, kita sebagai hambaNya , mampu berikhtiar. InshaAllah.


2 comments:

  1. Ekzema ni boleh sembuh tak?
    If stop pengambilan, ekzema boleh ade semula x?

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kerana sudi menjengah blog Cikwan..hehehe..
    Ekzema boleh sembuh dan kebarangkalian untuk ada semula memang akan ada jika x jaga kebersihan dan pemakanan anak..

    ReplyDelete