17 April 2012

Cik Wan Kemalangan

Selasa 17 April 2012, Hadapan Shell Sungai Ramal...


Alhamdulillah, bersyukur CW ke hadrat ilahi kerana masih di berikan peluang keemasan untuk hidup di bumi ciptaanNya. Hari ini, Cik Wan terlibat dalam kemalangan jalan raya. Masuk kali ini dah kali kedua. Allah Maha Pengasih dan Penyayang. Entaj bagaiman CW motor yang dinaiki CW terbalik. Ini semata-mata untuk mengelak kereta belakang yang terlalu rapat dengan motor CW. Motor CW terkena bahagian belakang teksi dan CW hilang kawalan lalu terjatuh. Lantas Pemandu teksi tersebut, cepat-cepat menolong dan mengangkat motor CW. CW dihempap motor sendiri. Pada waktu itu hanya Allah yang tahu dan CW hanya menyebut Ya Allah, Ya Allah.

Selepas motor CW dialihkan ke bahu jalan, pakcik teksi tersebut menawarkan untuk menghantar CW ke klinik. CW menolak kerana beliau telah membantu CW. Lagipun beliau juga perlu meneruskan perjalanan untuk mencari rezeki. Pada awalnya, CW ingat tiada kecederaan berlaku ke atas CW. Tiba-tiba terasa pedih pada bahagian kaki. Rupa-rupanya stokin CW koyak dan terdapat luka sebesar syling 50 sen pada bahagian tumit. Lantas, CW menelefon teman serumah CW, Umi untuk meminta bantuan. Bersyukur kerana, pada saat-saat tersebut Umi dan Amy datang membantu. Umi menghantar CW ke Pusat Rawatan Az-Zahrah untuk mendapatkan rawatan.

Sampainya di pusat rawatan tersebut, CW terpaksa menerima injection kerana dikhuatiri akan sawan jika tidak di inject. CW hanya akur walaupun diri CW sangat lemah untuk menerimanya. Akhirnya CW pengsan selepas menerima injection. Memang tidak dapat dinafikan, itulah CW. Sedikit alergik pada injection. Selepas luka di cuci dan di sapu flavin, CW dibenarkan pulang dan mendapat cuti sakit selama satu hari.

Cik Wan hanya mampu menangis. Allah masih panjangkan umur CW. Kali kedua terlibat dengan kemalangan jalan raya, hanya mendapat luka-luka ringan sahaja. Syukur Ya Allah. 

No comments:

Post a Comment