08 April 2009

Rindu Atuk.....

Atuk..cucu rindukan atuk..entah tiba2 hati aku terasa sayu..teringat wajah arwah...aku tidak sempat untuk bertemunya saat ajalnya tiba..maafkan cucu, tuk...tetapi, aku bersyukur kerana sempat menggenggam tangan atuk.
masihku ingat peristiwa 2 tahun sudah..atuk..insan kesayanganku meninggal tanggal 21 Julai 2007..saat2 aku baru sahaja dua minggu di menara gading..impianku tercapai tuk..doamu untuk cucumu ini termakbul tuk..atuk..kini aku merinduimu..nasihatmu..teguranmu..aku rindukannya tuk..Atuk..mungkin aku tidak berjaya untuk memikul amanatmu..amanat yang kau berikan amat payah untuk ku laksanakan..insyaAllah..akan aku laksanakan jua..tetapi bukan bt waktu ini tuk..menjadi guru mengaji bukan senang tuk..buat masa ini cucu ingin menumpukan perhatian pada pembelajaran..mgkin selepas cucu tamat..akan cucu laksanakan amanat itu..tuk..semoga dirimu aman disana..

Al-Fatihah buatmu atuk...

No comments:

Post a Comment