25 April 2011

Sifat Dengki dan Cemburu ..Sama Takkk?

Soalan : Kamu pernah dengki tak? or Jelaous? (cemburu..)

Saye pernah !! (angkat tangan!!) . Saye memang kuat dengki, kuat cemburu. Tahu tak kenapa? sebab apa yang ada pada orang atau benda yg saye dengki @ cemburu, saye takde. Sedey rite?? But, dun wory. Dengki dan cemburu saye positif la. Mase skola dulu, memg kuat perasaan ini. Sebabnya, dengki ngan kawan2 yg dpt banyak A dlm exam. Justeru, Dengki berubah jadi persaingan. Kalo dia boleh , tentu saya boleh. Rite?..^__^

Jadi, saye pon bersunguh-sungguh nak setadi, nak dpt banyak A. Usaha sudah, tawakkal aje. Dengki dan cemburu saya meluat2 bila saye berada di tingkatan 6. Saye dengki kwn2 yg dpt CGPA tinggi. Saya? Berlari2 skuat tenaga, memecut, meloncat dengan lebih tinggi untuk dapat macam--------> DIA!! Finally, i got wat i want. Berada di menara gading. Sangat Seronok! Di sana jua saya kuat Dengki. Takpe la, dan saya bangga dan Grad skrg. Nak senyum jap..^______________________^

Venue : Berada di kampung. Di alam pekerjaan. Dengki sangat2, tengok kawan2 dah dpt keje..best2..saya?? Macam biasa. Tapi Saya punya plan untuk berjaya macam Kak Maznah, Pengusaha Mat Salai yg skrg dah sgt2 maju. Saya cemburu dengan kejayaan Usahawan Wanita Malaysia. Seperti, Kak Maznah, Datin Azlina, Pengasas sendayu Tinggi. Mereka sangat2 bermotivasi...!! I like.. Boley x i nak jadi cam MEREKA?? Agak2 boley X?


Untuk Mereka yang dah berjaya,
Nah!!

--------------<@

untuk Kamu.

Terima kasih. Kerana kamu, saya punya semangat makin menggunung spt Everest Mount...hehehe....


.!!

No comments:

Post a Comment